Dag 15, Candidasa, Bali-Senggigi, Lombok - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Herman Oomen - WaarBenJij.nu Dag 15, Candidasa, Bali-Senggigi, Lombok - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Herman Oomen - WaarBenJij.nu

Dag 15, Candidasa, Bali-Senggigi, Lombok

Door: Herman Oomen

Blijf op de hoogte en volg Herman

18 September 2011 | Indonesië, Batavia

Dit is een verloren tussendag met niets te beleven.
Alle tijd om uit te slapen omdat we pas in de namiddag naar Lombok vliegen met Garuda.
We doden de tijd na het ontbijt bij het zwembad waarbij ik eigenlijk spijt heb dat de koffer al is ingepakt. Het is me al meer opgevallen dat het 's morgens mooi weer is, en dat de middag een stuk minder is. Dus had dit een mooie gelegenheid geweest om toch nog even te zonnen, al was het maar voor 2 uurtjes. Helaas hebben we het grootste gedeelte van de dag altijd wel een rit ergens heen, en als je in het hotel terugkomt is de zon meestal over zijn hoogtepunt heen. Maar goed, dit wilden we zelf, dus niet klagen!
Om 12.00 uur moeten we uitchecken en om 13.00 uur werden we opgehaald voor de rit naar het vlegveld van DenPasar.
De weg daarheen is grotendeels opgebroken, ze zijn bezig een nieuwe aan te leggen, dus het duurt 1 1/2 uur voordat je er bent. Gelukkig maken de rijstvelden onderweg de rit nog een beetje dragelijk. Op het vliegveld nemen we afscheidt van Robert en onze chauffeur Tut, op Lombok krijgen we een nieuwe gids.
Dan is het nog maar half drie, en om half 6 gaat het vliegtuig pas. Het vliegveld nodigt nou niet bepaald uit om daar nog 3 uur te moeten verblijven, een rommelig en ouderwets gebeuren daar. Je kunt je koffers niet meteen inboeken, dus zit je al die tijd te wachten met je koffers bij je tot de incheckbalie open gaat. Degeen die ooit eens op Denpasar vliegveld is geweest weet waar ik het over heb.
De vlucht zelf stelt niet veel voor, binnen een kwartier ben je op Lombok geland, en binnen 20 minuten na aankomst stonden we buiten waar we werden opgewacht door onze nieuwe gids Sareya en chauffeur Latief.
Een rit van 3 kwartier in het stikkedonker brengt ons naar het Santosa hotel in Senggigi.Ook al zo'n luxe aandoend hotel, maar hier hebben we een beter gevoel bij dan bij het vorige.
Nou is het wel zo dat je na een paar dagen getraind bent voor de vierdaagse, een roteind naar je kamer, 3 hoog gelegen, en als je eten wilt, 2x deze afstand. Met andere woorden, een gigantisch complex.
Morgen zullen maar eens kijken hoe het er allemaal uitziet en begint onze rondreis op Lombok.
Het reisschema geeft aan dat we weinig rust zullen hebben, maar dat halen we in Sanur wel weer in.
Geen foto's deze keer, uiteindelijk hebben we niets beleeft waar je een foto van zou moeten of kunnen nemen.

• 18 September 2011 - 17:54

Tien:

Hallo!

Veel plezier de komende dagen. Aan lichaamsbeweging hebben jullie in ieder geval geen tekort. Als je niet uitkijkt kom je afgetraind terug in Nederland. Ook niet verkeerd! Pas wel op voor blessures.
    Groetjes...

• 19 September 2011 - 12:19

Mary:

Hallo Irma en Herman,
    Wachten is nooit leuk, duurt altijd te lang. Op DenPasar Airport helaas geen winkeltjes om het wachten te veraangenamen zoals op grotere vliegvelden. Ja dan is een reisdag zoals je die beschrijft een verloren dag in je vakantie. Ben benieuwd hoe Lombok je bevalt.
    Groetjes,