Dag 20, Sanur - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Herman Oomen - WaarBenJij.nu Dag 20, Sanur - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Herman Oomen - WaarBenJij.nu

Dag 20, Sanur

Door: Herman Oomen

Blijf op de hoogte en volg Herman

23 September 2011 | Indonesië, Batavia

Omdat we aan het eind van de reis raken valt er niet veel meer te melden. Dus maar een beetje prietpraat.
Vandaag maar lekker uitgeslapen en op ons gemak ontbeten.
Daarna bijna 2 uur bezig geweest om voor de vluchten van morgen in te checken bij Malaysia Airlines. Wat een gedoe allemaal, dat je dat allemaal zelf moet doen vind ik maar raar. Daar heb je toch een reisorganisatie voor?
Maar goed, het systeem werkte niet erg mee, en het uitprinten in het businesscenter van het hotel lukte ook niet, want de printer deed het niet. Dus maar opgeslagen als PDF en als email naar het hotel gestuurd en zo dan maar uitgedraaid. Allemaal heel omslachtig en tijdrovend, daar wordt je niet blij van.
Vervolgens wilden we de shuttlebus van 12.00 uur pakken, en die had toevallig natuurlijk net pauze, dus besloten we maar te gaan lopen.
Nu is het zo dat ook dit hotel zo'n 20 minuten lopen van het centrum ligt, dus een lange weg te gaan.
Helaas werd dit letterlijk en figuurlijk bewaarheid want natuurlijk namen we de verkeerde afslag ergens en verdwaalden.
Dan toch maar een taxi genomen, maar eigenlijk had ik het er weer helemaal mee gehad. Maar Irma wilde cadeautjes kopen voor iedereen, dus vooruit maar.
Omdat we toch een beetje hongerig waren geworden hebben we bij Hardys, dat is een Mall in het centrum, maar wat te eten en drinken genomen. Zo kwam het dat ik in restaurant Amsterdam achter een bord patat met kroketten zat! Ook wel weer eens lekker voor de verandering.
Daarna op strooptocht in de Mall en andere stalletjes en winkeltjes, en uiteindelijk toch gevonden wat ze hebben wilde.
In haar ogen een gigantisch bedrag armer, maar in werkelijkheid erg meevallend natuurlijk, namen we de shuttlebus terug naar het hotel.
Daar vast een beetje sorteren wat we achterlaten en de koffers een beetje indelen.
Dan even uitrusten van deze slopende dag!
's Avonds in het restaurantje aan de overkant van het hotel heerlijk gegeten, en dan is zo'n dag zomaar weer om.
Waarom zo dichtbij het hotel zul je denken, nou gezien de ervaringen van vanmorgen, en het feit dat de shuttlebus na 17.00 uur niet meer rijdt, zou je dan een taxi moeten nemen heen en terug, dus de keus was snel gemaakt.
Op het internet stond het restaurantje als zeer goed aangemerkt, en het maakte zijn faam meer dan waard.
Vanmorgen nog wat foto's gemaakt van het restaurant, strand en doolhofpaden bij dag, vanavond van het restaurantje. Die voeg ik vandaag bij.
Morgen weer een lange wachtdag, 12.00 uur uitchecken en pas om half acht 's avonds vliegen. Dus maar weer verpozen bij het zwembad.

• 23 September 2011 - 18:47

Tien:

Hallo!

Nog even... en dan zit het er op! Ik bespeur een zekere mate van verzadiging. Jullie hebben dan ook een hele intensieve vakantie gehad, met heel veel indrukken. Eigenlijk moeten jullie er nog een weekje in Nederland achter aan plakken om weer een beetje tot rust te komen. Nou, jullie hebben die twintig dagen in ieder geval ten volle benut. Je verslagen waren leuk om te lezen en je foto's het bekijken waard. Hopelijk hebben jullie morgen nog een ontspannen dag, voordat jullie aan de reis naar huis beginnen. Bedankt dat jullie ons deelgenoot hebben gemaakt van jullie vakantie, en we wensen jullie een voorspoedige reis toe!
    Lieve groet...

• 23 September 2011 - 21:09

Mary:

Hallo Irma en Herman,
    Zoals aan alles komt ook aan jullie vakantie een einde. Laatste vakantiedag is aangebroken. Jullie hebben een drukke en mooie vakantie achter je liggen. Mooie foto's gemaakt en veel gezien. Ik sluit me helemaal aan wat bovenstaande bericht betreft. Voor morgen een relaxte dag. Ook wil ik jullie bedanken voor het deelgenoot maken van jullie vakantie en wens jullie dan ook een voorspoedige reis toe.
    Lieve groetjes,