Singapore, dag 5 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Herman Oomen - WaarBenJij.nu Singapore, dag 5 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Herman Oomen - WaarBenJij.nu

Singapore, dag 5

Blijf op de hoogte en volg Herman

13 September 2014 | Singapore, Singapore

Na de gebruikelijke opstart met ontbijt en opknappen voor de dag maakten we ons klaar voor een nieuwe lunch uitnodiging van een andere penvriendin in het stamboomcircuit. We gingen naar het gebouw van de Eurasian Association in Singapore, een club van mensen met Europeesche voorouders. Een mooi gebouw met een afdeling waar hun verleden wordt getoond. Leuk om te zien. De lunch was weer bijzonder met specifieke Singapore recepten, niet altijd mijn ding, maar was wel lekker voor de rest Maar veel tijd om te blijven was er niet want onze gastheer heeft voor elkaar weten te krijgen dat wij vandaag al de dokter kunnen spreken die we anders volgende week woensdag hadden gezien.
Hij heeft zitting in een speciale kliniek voor orthopedie elders in de stad, en ik moet zeggen dat dit veel beter georganiseerd is dan de chaos in het Algemene ziekenhuis.
Een vlotte jonge professor/dokter hoorde ons verhaal aan en zei meteen dat het insnijden van het gips niet hoefde omdat de kans van opzwellen van de arm op de korte vlucht naar KL vrijwel nihil was.
Hij vond dat het prachtig gezet was maar de gipsuitvoering wat minder, het zat tot boven de elleboog, wat de bewegingsvrijheid danig belemmerde.
Hij heeft een fit to fly verklaring afgegeven en Irma kreeg een nieuwe gipsuitvoering. Dat zit een stuk plezieriger. Al met al alweer een stuk van de vakantie af waarin je niets kan doen.
Wederom thuisgekomen gauw ingecheckt voor de vlucht van zondag. ik ben blij dat we toch onze planning van de vakantie kunnen uitvoeren.
Rond 17.30 uur gingen we met de bus naar het centrum van Singapore on naar Clark Quey te gaan, een uitgaans centrum dat pas na 19.00 uur begint te leven en in korte tijd afgeladen is met mensen, jong en oud, om zien en gezien te worden en vooral om te eten. Altijd heel gezellig om er te zijn.
Lekker gegeten bij een Indonesisch restaurant, nog even rondgelopen, en daarna weer naar huis. Nog even wat emails versturen op Irma haar tablet, de mijne geeft nog steeds niet thuis voor wat betreft uitgaande emails, en daarna naar bed, het is dan alweer 12.00 uur.

• 13 September 2014 - 09:49

John Oomen:

Nou eindelijk iets wat wel positief was en goed ging. Hou dit vol voor de rest van jullie vakantie.

• 13 September 2014 - 15:43

Tineke:

Hoi!
    Blij dat het probleem rond de voortgang van jullie vakantieplanning opgelost is! De arm ziet er netjes uit. Het nieuwe gips zal een stuk comfortabeler zitten dan dat logge ding wat ze er voor had. Dus ik neem aan dat Irma er tevreden mee is. Gezellig ziet het eruit, op die laatste foto! Ik hoop nog vele van deze sfeerplaatjes tegemoet te mogen zien.
    Dikke kus..