Singapore, dag 4 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Herman Oomen - WaarBenJij.nu Singapore, dag 4 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Herman Oomen - WaarBenJij.nu

Singapore, dag 4

Door: Herman Oomen

Blijf op de hoogte en volg Herman

11 September 2014 | Singapore, Singapore

Gisterenavond gedineerd in een Eurasian club op de Padang, Een chique bedoening, onze gastheer en vrouw hebben daar een eigen kamer in de club. Generaties voorouders van hun zijn daar voorzitter geweest of hebben ander bestuursfuncties gehad. Hele prettige mensen om mee te praten en hebben heerlijk gegeten. Ikzelf begin steeds meer buiten mijn comfortzone te komen met al dat vreemde Chinese eten.
Het is moeilijk om fatsoenlijk in slaap te vallen als alle sores rond het ongeval van Irma door je hoofd spelen.
Vanmorgen heb ik de reisverzekering gebeld om uit dit dilemma te proberen te komen. De persoon die mij te woord stond hoorde mij aan en zei meteen dat hij wat betreft vliegticket en hotelticket niet veel voor mij kon doen. Tevens waarschuwde hij ons dat het annuleren van de vlucht naar KL (ik was van plan om zelf een ticket te kopen) tevens het vervallen van de rest van de tickets zou veroorzaken, wat later door het reisbureau bevestigd werd. Hij verwacht ook dat de verzekeringdokter die dit moet beoordelen waarschijnlijk vind dat Irma ook in KL naar een dokter kan voor controle en daarom de vergoeding problematisch wordt. Hij zou het aan hem voorleggen en als de dokter besloot dat dit maar in KL moet gebeuren, dat de verzekering een afspraak met een dokter in een kliniek aldaar zou regelen met een betalingsgarantie. Hij zou daar zo snel mogelijk over terugmailen. Tot nu toe heb ik nog niets gehoord, dus morgenochtend maar weer bellen als er nog niets op de mail staat, want morgen moet ik de vliegtickets inchecken.
"s Middags zijn we naar de flyer (een groot rad) en naar het naast gelegen Sands hotel geweest om daar bovenop van het uitzicht te genieten.
De flyer is als gezegd een groot rad met grote gesloten cabines die voor 1 omwenteling 45 minuten nodig heeft. Erg handig voor het maken van foto's en film bovenin, alle tijd. Zeker de moeite waard.
Daarna naar het Sands hotel, 3 blokken naast elkaar met daarbovenop een soort schip met zwembaden en restaurants. Het zit op 59 verdiepingen hoog. Ook een promenadedek waar je als niet hotelgast toch van het uitzicht kan genieten. Erg leuk, maar als je al in de flyer bent geweest, dan is het gras al voor je voeten weggemaaid.
Daarna terug naar huis, het begon te betrekken en een uur later spoelde je van het wegdek af.
Na enige tijd gewacht te hebben op onze gastheer, die nog van zijn werk moest komen, zijn we naar een naastgelegen eettent geweest waar we heerlijk sate met gado-gado gegeten hebben. De schrik zit er goed in na de suikeraanval, dus let ik nu goed op dat ik op tijd eet.
Nu zit ik nog dit stukje te schrijven, daarna naar bed.

• 11 September 2014 - 17:14

John Oomen:

Hallo wereldreizigers,

Nou het zit jullie niet erg mee deze keer maar laten we hopen dat de rest van de reis soepeltjes verloopt. Het is altijd een crime om in het buitenland in een ziekenhuis te belanden. Meestal beheers je onvoldoende de taal en dan het wachten maar dat heb je in Nederland ook.
    Een goede reis verder zonder ongelukken. Mooie foto's
    Gr. John en Nel

• 11 September 2014 - 17:22

Truus,:

Nou nou dat is toch niet mis wat jullie nu weer beleven dat bedoelde ik niet om te genieten van jullie belevenissen! Net als je zei maak er maar het beste van de situatie we hadden jullie een leukere vakantie gegund Heel hartelijke groeten Pe en Truus.

• 11 September 2014 - 17:48

Agaath:

Jongens wat een pech. Ik hoop dat de rest van de vakantie fijn verloopt. Probeer er iets van te maken.veel liefs. Dikke knuffel.xxx

• 11 September 2014 - 19:52

Arie En Will:

Wat een pech, wij hopen dat jullie vakantie hier niet te veel hinder van zal ondervinden, onze reactie is wat laat omdat wij verslag 2,3 en 4 pas vandaag (11/9) tegerlijk hebben ontvangen.
    Groeten

• 11 September 2014 - 21:34

Don:

Hoi Herman en Irma, ik lees nu pas jullie blog, eerder was het niet doorgekomen. Wat een pech heeft jullie achtervolgd. Nog een gelukje dat jullie een invloedrijke kennis bij de hand hebben, anders was een en ander misschien veel moeizamer verlopen. Zijn jullie in het Gleneagles hospitaal terecht gekomen?Enfin, hopelijk blijft jullie nog meer sores de rest van de reis bespaard! Geniet maar van het lekkere eten, maar eet en drink op tijd! See you later alligator!

• 12 September 2014 - 10:29

Bertus Zwierstra:

hallo Herman en Irma,
    Wij hebben jou verslag op 11 sep voor het eerst ontvangen verslag 4 dus er is iets mis gegaan.
    Gelukkig herken ik dat ik had er ook problemen mee in Argentienie.
    Irma heeft we pech met haar val , en dat het al gelijk op dag 2 moest gebeuren.
    Ik hoop dat het nu goed gaat met haar en ik hoop dat je je suikerprobleem een beetje onder controle hebt.
    Je verslagen waren mooi en duidelijk met mooie foto's.
    verder een goede reis zonder verdere ongelukken op naar K.L. en er is meer dan snuffelen in de archieven.
    groetjes van ons Margriet en Bertus

• 12 September 2014 - 20:40

Tineke:

Hoi!
    Wat een gedoe allemaal met die tickets! Hopelijk loopt alles met een sisser af. Hoe is het met Irma haar napijn? Kan ze het allemaal een beetje handelen? Ik weet niet hoe het daar met de nerveusiteit rond een terroristendreiging is gesteld. Maar misschien is het slim om aan de behandelend arts een medische verklaring te vragen aangaande Irma haar gebroken arm. Niet dat jullie straks op het vliegveld staan en dat ze het gips eraf willen snijden om te checken of er geen wapen onder verborgen zit. Misschien wat ver gezocht, maar je weet het maar niet in dat soort landen. Wat het eten betreft... Ik ben trots op je! Je wordt nog eens een echte all rounder wat eten betreft. Nou, we houden onze vingers gekruisd dat jullie zondere verdere problemen door kunnen reizen. We lezen het allemaal wel in jullie volgende reisverslag. Doe Irma de groeten, geniet! en blijf vooral gezond!! dikke kus.

• 12 September 2014 - 21:03

Joost:

Hallo luitjes
    Het zit jullie niet erg mee . Maar als de dokter het goed vindt en de arm van Irma goed in het gips zit en geen pijn meer heeft, dan is dat ook een positieve voor uitzicht.
    De foto's zijn mooi en nu maar hopen dat jullie gezondheid goed blijft .En zonder problemen de reis
    kunnen voortzetten.

Groetjes Corrie en Joost