Kuala Lumpur - Langkawi, dag 14 - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Herman Oomen - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur - Langkawi, dag 14 - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Herman Oomen - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur - Langkawi, dag 14

Door: Herman Oomen

Blijf op de hoogte en volg Herman

21 September 2014 | Maleisië, Langkawi Islands

De dag is rustig begonnen, lekker ontbijten, de koffers sluiten en dan maar afwachten tot we naar het vliegveld kunnen.
De taxi naar KLIA terminal 2 is een duur ritje, we hebben een metertaxi maar worden ruimschoots opgelicht blijkt later, ik had al zo'n blauw vermoeden onderweg. Nou ja hij ook een goede dag.
Ruim op tijd op het vliegveld en wat later vertrekken we vroeger dan gepland. Gelukkig dat we wat vroeg waren!
Een rustige snelle vlucht, ver voor op schema landen we op Langkawi.
Gelukkig kan je hier op voorhand een kaartje kopen voor een taxi zodat ze je niet te veel kunnen rekenen.
25 minuten later betreden we het uitgebreidde complex van het Berjaya Langkawi resort. Na ons ingeboekt te hebben blijkt dat de afstanden op het complex zo groot zijn dat alles met shuttlebusjes gaat. Wil je ergens heen, of van je huisje naar de lobby, alles gaat rijdend.
Ons huisje is een twee onder een dak en nogal gehorig. Het uitzicht is wel mooi. Helaas moeten de deuren dicht blijven, anders heb je de apen op bezoek.
Na ons ingericht te hebben gaan we terug naar de lobby, en van daaruit verkennen we de indeling van het resort, waar zit wat.
Als we dat door hebben is het tijd om de maag te vullen, in een van de gezellige restaurants eten we wat onder de klanken van een orkestje.
Deze dag heeft al meer gezelligheid in een paar uur gebracht dan het Furama hotel in KL de hele week. Daar was werkelijk helemaal niets te beleven.
We trachten een vervoersafspraak te maken voor morgen naar de Cable car bergop voor het schitterende uitzicht, maar helaas, die ligt er de hele week uit voor onderhoud. Hebben wij weer!
Morgen maar wat anders verzinnen, misschien is het goed weer, een dagje aan het zwembad of strand is ook aanlokkelijk.

• 22 September 2014 - 10:21

Tineke:

Hoi!
    De foto's zien er goed uit! Dat beloofd een mooi weekje te worden. Jullie hebben twee doenige weken achter de rug, dus met een beetje luieren in de rest van jullie vakantie is niks mis denk ik zo. Geniet van de mooie omgeving en relax nog een beetje. Waarschijnlijk is dit de laatste keer dat jullie die kant uitgaan dus is het raadzaam om nog wat onvergetelijke (leuke) indrukken en herrinneringen op te doen.
    Dikke kus...