Dag 18 Malakka - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Herman Oomen - WaarBenJij.nu Dag 18 Malakka - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Herman Oomen - WaarBenJij.nu

Dag 18 Malakka

Door: Herman Oomen

Blijf op de hoogte en volg Herman

20 September 2019 | Maleisië, Kuala Lumpur

We zijn de dag rustig begonnen met ontbijt en daarna een nieuw rondje uitgeprobeerd. We zijn niet van plan om ons vandaag druk te maken en gewoon de dag door te komen zonder fysieke problemen.
Na ons rondje hebben we koffie gehaald in onze pub, waar ze het bijzonder jammer vinden dat we morgen voor het laatst bij hun langs komen.
Na een korte rust zijn we gaan lunchen en daarna terug gegaan naar het oude Stadhuys waar ik nog een keer in wilde om enige dingen opgehelderd te zien door de schilderijen en voorstellingen nog eens goed te bekijken.
Ik heb zo langzamerhand tijdens het stamboomonderzoek van Irma bovenmatige interesse gekregen in de geschiedenis van Malakka stad.
Irma dode de tijd door wat over het plein te slenteren en mensen te bekijken.
Terug in de pub hebben we met stijgende verbazing gekeken naar de niet aflatende stroom bussen met excursiemensen die af en aan reden, Malakka ligt schijnbaar goed in de markt.
Ook met verbazing gekeken naar Chinezen en Japanners en andere bevolkingsgroepen die het vreselijk interessant vinden om selfies van zichzelf en anderen te maken, ze zijn gek op zichzelf. Eigenlijk stuitend om te zien, maar dat schijnt er tegenwoordig bij te horen.
Men heeft totaal geen oog voor anderen en lopen je gewoon omver omdat ze alleen in de telefoon lopen te kijken. In wat voor wereld leven we tegenwoordig?
In het hotel even op bed gelegen en daarna uit eten.
Verrassend was dat 's avonds de Jonkerstraat was afgezet en er een grote markt plaats vond, heel gezellig. We zijn er dan ook na het eten overheen gelopen.
Nu een stukje schrijven en slapen.
Overigens vraag ik me af of het nog wel gevolgd wordt, er zijn wel erg weinig mensen die een reactie geven. Geeft niet, ik schrijf deze stukjes voor mezelf om later na te lezen wat we beleeft hebben, maar ik deel het graag met een ander.

  • 20 September 2019 - 16:36

    Inge:

    :-) het word zeker wel gelezen hier hoor. Vind het fijn om iedere dag even iets van jullie te vernemen. Groetjes en dikke knuf

  • 20 September 2019 - 16:45

    Coby:

    Ik geniet steeds van je verhalen, zo rond 16 uur ned tijd kijk ik of er al mail is.
    Veel plezier nog de laatste momenten en een heel goede terugreis.
    Tzt de foto,s bekijken. Groetjes


  • 20 September 2019 - 17:06

    Zwager:

    Herman ik kan je geruststellen ik lees je verhaaltjes met veel belangstelling
    Vooral doorgaan zwager en denk om je lichaam jochie!!!!
    Met ons gaat alles super goed.

    Groetjes van ons vanuit Piegut-Pluviers

  • 21 September 2019 - 11:19

    Mary:

    Beste Herman, ik lees telkens met genoegen je reisverslag. Soms gebeurt het een dag later zoals nu het geval is. Je hebt weer leuke gezellige foto's gemaakt van jullie avondje over de avondmarkt. Ik vind het ook altijd gezellig in het buitenland over lokale markten te gaan. Een kleurrijke diversiteit aan spullen worden dan tentoon gesteld. De ruim 2 weken tijd van jullie vakantie zijn wel snel voorbij gegaan. En ik hoop voor jullie dat het weer waard was om je oude adressen op de reis te bezoeken. Ik kan me goed voorstellen dat Irma de vorige dag, veel doet bij het bezoek waar haar voorouders, en misschien ook de mijne, hun laatste rustplaats hebben. Ik had dat ook toen ik weer voor het eerst in Indonesië terugkwam. Nooit gedacht dat het mij iets zou doen. Ik was nog veel te klein om me nog heel veel te kunnen herinneren. Maar alleen de gedachte dat een van je ouders ook in die gedeelte van Indonesië was. Geniet van de laatste vakantiedagen die resten en natuurlijk van het eten. Lieve groetjes van ons voor jullie.

  • 21 September 2019 - 15:40

    John En Nel:

    Jou verslag wordt door ons elke dag gelezen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Herman

Actief sinds 05 Juli 2011
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 28590

Voorgaande reizen:

02 September 2019 - 24 September 2019

Singapore-Kuala Lumpur-Malakka

07 September 2014 - 27 September 2014

Singapore-Kuala Lumpur-Langkawi

04 September 2011 - 26 September 2011

Rondreis Bali-Lombok

Landen bezocht: