Dag 16 Malakka - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Herman Oomen - WaarBenJij.nu Dag 16 Malakka - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Herman Oomen - WaarBenJij.nu

Dag 16 Malakka

Door: Herman Oomen

Blijf op de hoogte en volg Herman

18 September 2019 | Maleisië, Kuala Lumpur

Redelijk geslapen en later eruit dan normaal.
Na het ontbijt op ons gemak naar ons oude hotel in Malakka gelopen waar een grote mall naast staat. Daar aangekomen slenteren we door de mall en op een gegeven moment ben je er wel klaar mee dus terug richting hotel. Maar eerst even een drankje gehaald in de Geographer.
Daar zittende merk ik dat het slenteren in de mall een verkeerde bezigheid is geweest want de pijn komt in hevige mate terug, ik zit als een zombie op mijn stoel!
We besluiten naar het hotel te gaan en ik ga voor 2 uurtjes plat en hoop dat het zakt zodat ik de dag nog een beetje doorkom. Dit is nu waarom ik heb overwogen om de reis te cancelen.
Ik weet het, het begint een beetje een negatief verhaal te worden, maar ik vind dat ik een waarheidsgetrouw verslag moet maken met mijn positieve én negatieve gedachten.
Na de rust heb ik mij eigen weer voorgenomen om het rustiger aan te doen, maar dat zit nu eenmaal niet in mijn karakter.
Na de lunch gaan we gaan nog even terug naar de opgravingen van het oude Portugese fort A Formosa, het blijft mij intrigeren. We lopen daarvoor ook even langs de oude, opgeknapte walkant van de Malakka rivier. Na de bezichtiging drinken we koffie en thee met een stukje appeltaart in een van de pub's waar we altijd langs gaan na ons rondje, en gaan naar het hotel om mij weer enige rust te gunnen.
Ik heb het al eerder gehad over de kleine kamer in het hotel, dus een foto gemaakt van de kamer. Begrijp me goed, het doet niets af aan de kwaliteit van het hotel, dat is erg goed, we zijn dik tevreden.
We eten weer in de Geographer en schepen in voor een vaartocht over de rivier. Tijdens de tocht weer alles gefilmd maar of het goed gelukt is zal de video uitwijzen.
Terug naar onze pub, onderweg komen we weer een paar opgetuigde riskjas tegen, ik erger me er mateloos aan, dat er mensen in zo'n flikkerdoos gaan zitten en er gehoorgestoord eruit komen gaat mijn verstand te boven.
In de pub nog even een biertje, dan naar het hotel voor dit verslag.
Morgen komt Colin Goh om 10.30 uur ons ophalen om naar de oude kerken te gaan die ik wil zien.

  • 19 September 2019 - 10:57

    Bertus:

    Hallo daar, ik hoop dat jullie de laatste dagen nog vermaken.
    Het einde van de reis is inzicht, dan ben je weer in het koude Den Helder om dan terug te kijken op toch een geslaagde reis.
    Groetjes

  • 21 September 2019 - 17:21

    Mary:

    Mooie foto's gemaakt. De stad ziet er 's avonds zo kleurrijk uit. Wel leuk om te zien. Mooi oud gebouw en het valt me op dat het plein zo schoon uit ziet. Mensen zijn vaak geneigd oom hun klein afval zo maar weg te gooien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Herman

Actief sinds 05 Juli 2011
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 28480

Voorgaande reizen:

02 September 2019 - 24 September 2019

Singapore-Kuala Lumpur-Malakka

07 September 2014 - 27 September 2014

Singapore-Kuala Lumpur-Langkawi

04 September 2011 - 26 September 2011

Rondreis Bali-Lombok

Landen bezocht: