Dag 14 Malakka - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Herman Oomen - WaarBenJij.nu Dag 14 Malakka - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Herman Oomen - WaarBenJij.nu

Dag 14 Malakka

Door: Herman Oomen

Blijf op de hoogte en volg Herman

16 September 2019 | Maleisië, Kuala Lumpur

Redelijk vroeg het bed uit om te ontbijten en daarna de koffers verder in te pakken en te sluiten.
Vervolgens nog even een rondje omgeving en nog wat kopen en dan de koffers afgeven beneden bij de receptie en uitchecken. We hebben geen recht meer op een lunch dus gaan we naar Starbucks om daar maar wat naar binnen te werken. Nu is het alleen nog maar wachten tot de chauffeur rond 14.00 uur komt opdagen, dus gaan we nog even op het terras zitten en wat drinken. Al met al een ontspannend gedeelte van de dag.
De chauffeur is op tijd en wat volgt is een lange rit naar Malakka waar we rond 15.30 uur aankomen bij het hotel.
Het is een prachtig oud Chinees huis, omgebouwd tot hotel en is veel groter dan je aan de buitenkant zou denken.
De kamer is goed maar redelijk klein, we zullen alles in de koffer moeten laten zitten omdat er geen kastruimte is! Het zij zo.
Eenmaal weer ingericht gaan we eerst bij een bij ons bekend restaurant wat eten, want de maag begint te rammelen.
Daarna gaan we de oude stad weer eens verkennen wat er van geworden is. Nou ik kan je vertellen dat het ons tegenvalt.
zoals vele steden wordt ook dit oeroude gedeelte ontsiert door felle verlichting, ontsierende gebouwen die totaal niet passen bij de historische gebouwen uit de VOC tijd en vreselijk lelijke riskja's die opzichtig zijn opgemaakt en met keiharde muziek rondrijden. Je komt daar toch stokdoof uit?
We doen nog een bakkie in een restaurant en besluiten terug naar het hotel te gaan.
Morgen komt onze vriend Colin Goh naar het hotel om ons te begeleiden in onze zoektocht naar dingen die we nog willen zien.

• 16 September 2019 - 17:04

John:

Veel succes en ook plezier