Dag 12 Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Herman Oomen - WaarBenJij.nu Dag 12 Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Herman Oomen - WaarBenJij.nu

Dag 12 Kuala Lumpur

Door: Herman Oomen

Blijf op de hoogte en volg Herman

14 September 2019 | Maleisië, Kuala Lumpur

Weer lekker uitgeslapen en ontbeten. Daarna weer ons dagelijkse rondje en de kas weer aangevuld. Daarna terug naar het hotel waar we net aan droog aankomen. De mensen in Kuala Lumpur zullen blij zijn met de regen en hopen dat het de smog een beetje zal verwijderen, maar het gooit bij ons roet in het eten wat betreft onze plannen.
Dan maar eerst lunchen, en gelukkig houdt het regen op, het heeft flink geplenst.
We nemen een taxi naar het Merdeka Plein, de voormalige Padang waar alle regeringsgebouwen van de Engelsen omheen gebouwd zijn en het bekijken meer dan waard zijn. Voor het ritje betalen we zonder afdingen 20 Ringgit (ongeveer 4 Euro). Dit is tevens een test hoe betrouwbaar de taxichauffeurs zijn met hun prijzen.
Aangekomen op het plein blijkt dat men wat te vieren heeft of er is een uitgebreide markt, maar het belet mij om mooie foto's te maken van het voormalige regeringsgebouw. Toch maar gedaan en daarna nog een foto van het oude treinstation die in dezelfde stijl is gebouwd en nu een museum is.
We vervolgen onze weg rondom het regeringsplein en komen de grote Moskee tegen, ook heel apart met bakstenen gebouwd.
We hebben het nu wel gezien en gaan voor een lekkere bak koffie en thee en intussen bestel ik een taxi bij Crab, voorheen meer bekend als Uber. Wat ik al vermoedde, de prijs van Crab voor vervoer terug naar het hotel was 9 Ringgit! Dus ben ik door de eerste taxichauffeur getild. Wat mij betreft geen taxi meer van voor het hotel, wij nemen de Crab taxi wel.
Terug in het hotel regel ik alvast een taxi die ons maandagmiddag naar Malakka zal brengen.
Nog een uurtje rust nemen en daarna lekker te eten.
Terug in het hotel nog even wat drinken en dan naar de kamer om ons op te frissen en begin ik om alle foto's van de verslagen die ik er wel op geupload had gekregen te verwijderen en alle foto's die tot nu toe gemaakt zijn te resizen. Dat zal ik op een later tijdstip terug zetten en de dagen waar geen foto's op gezet zijn aan te vullen.
Het is nu 11 uur 's avonds, tijd om te gaan slapen.

  • 15 September 2019 - 12:44

    Bertus:

    Hallo fam, ik blij dat het weer goed gaat met je been ik hoor geen klacht.
    Ach dat je getild wordt door de taxicdriver verwonderd mij niets, maar je maakt je toch niet druk over 2 euro, die mensen hebben niets en jij als rijke blanke hebt genoeg denken ze.
    Maaals je het maar je zin hebt.Prettige dagen daar nog.

  • 15 September 2019 - 16:19

    Arie En Wil:

    Het gaat lekker met jullie, nog een week te gaan. Kijken uit naar de verslagen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Herman

Actief sinds 05 Juli 2011
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 28486

Voorgaande reizen:

02 September 2019 - 24 September 2019

Singapore-Kuala Lumpur-Malakka

07 September 2014 - 27 September 2014

Singapore-Kuala Lumpur-Langkawi

04 September 2011 - 26 September 2011

Rondreis Bali-Lombok

Landen bezocht: