Singapore, dag 6 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Herman Oomen - WaarBenJij.nu Singapore, dag 6 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Herman Oomen - WaarBenJij.nu

Singapore, dag 6

Blijf op de hoogte en volg Herman

13 September 2014 | Singapore, Singapore

we zijn de dag rustig begonnen, even de voorgaande dagen laten bezinken.
Rond een uur of 12.00 begon het onvoorstelbaar hard te regenen. Dit duurt meestal een half uurtje en dan is het voor de rest van de dag droog, ook nu.
Een van de dingen die we nog wilden doen in Singapore was de grote Malls (winkelcentrum) te bezoeken, en te kijken voor een nieuwe camera voor mezelf, zodat Irma de mijne kon gebruiken.
Het blijkt dat hij hier duurder is dan in Nederland, zelfs meer dan ik zonder aangifte door de douane krijg, dus laat maar. Maar eens kijken in KL.
Het is geen sinicure om vanaf het oosten van Singapore naar het centrum van Singapore te komen. Je hebt 2 mogelijkheden, met de MRT, daar weten jullie nu van hoe ik daar over denk, en met de bus. Dat is een stuk goedkoper, maar je moet wel veel geduld hebben, want om elke 700 meter hebben ze een busstop. Het duurt dan ook vreselijk lang voordat je down town bent. We hebben de bus genomen.
In het oude gedeelte van Singapore hebben we lekker gewinkeld en gelunched, helaas zonder resultaat, maar het was fijn om weer in vertrouwde omgeving te zijn.
Terug wilden we met een taxi, want we hadden met onze gastheer afgesproken om 6.00 uur terug te zijn voor een verjaardagsfeestje van zijn vriend.
We hebben 15 taxi's gevraagd of ze ons naar het adres in oost-Singapore wilden brengen, maar allen claimden dat ze niet wisten waar het was. In Singapore hebben ze allemaal een soort TomTom in de wagen, maar houten bek. Ze waren gewoon te beroerd om zo ver te rijden, dat kost hun vrachtjes, denk ik.
Uiteindelijk hebben we maar weer de bus genomen, maar die doet er zo lang over dat we pas even voor 7.00 uur op plaats van bestemming waren aangekomen. Gelukkig begon de verjaardag rond deze tijd, maar tijd om het bezwete lijf te verfrissen was er niet meer bij.
Het verjaardagsfeest was enorm gezellig met lekker chinees eten en wijn, etc.
Morgen vroeg uit bed, want we vliegen om 12.50 uur naar KL, en je moet 3 uur van te voren aanwezig zijn. dus lekker slapen.

• 14 September 2014 - 13:12

Tineke:

Hoi!
    Weer een hoop beleefd vandaag!
    Jullie kijken niet erg opgewekt op de foto, maar dat zal wel te wijten zijn aan de vermoeienissen van de dag. Met dat gehannes met die taxi's en de bus en de metro, ga je het vervoer in Nederland wel weer waarderen lijkt me. Zo zie je maar weer... niet alles wat je van ver haalt is beter of lekkerder.
    Terwijl ik zit te typen zitten jullie waarschijnlijk in het vliegtuig op weg naar KL.
    Ik hoop dat jullie daar een leuke tijd tegemoet gaan.
    Dikke kus.