Singapore, dag 2 en 3 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Herman Oomen - WaarBenJij.nu Singapore, dag 2 en 3 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Herman Oomen - WaarBenJij.nu

Singapore, dag 2 en 3

Blijf op de hoogte en volg Herman

10 September 2014 | Singapore, Singapore

Maandagavond nog even teruggeweest naar China Town om de verlichte versiering van een chinees feest te bekijken en om van de sate te genieten.
Gisterenmorgen zijn we met onze vrienden met de MRT naar Marina Bay gardens gegaan.
Wederom ben ik blij dat we hun mee hadden want zelf had ik er niet gekomen. Het blijft nog steeds een crime de juiste treinen te nemen.
De Marina Bay gardens is een groot complex waarin je rond kan lopen en van de planten genieten, of er looptraining te doen. Je kan er eten in een groot restaurant. Er staan twee grote domes (overkapte ruimtes), de ene staat stijf vol met allerlei planten in een prachtige setting, en de andere dome bevat een waterval, planten die in een vochtige omgeving gedijen, en cactussen in alle soorten en maten.
In deze hal slipt Irma op de natte ondergrond en komt ten val met als gevolg een dubbel polsbreuk! Haar camara is tevens bedankt. Via de security een ambulance gebelt en met veel heisa van medewerkers van de Garden en veel security mensen en ambulance personeel naar het ziekenhuis gebracht.
Daar zijn foto's gemaakt die de dubbele breuk bevestigden, daarna vele uren gewacht om uiteindelijk na interventie van onze vriend, die een kennis zag die daar hoofdverpleegkundige was, geholpen te worden.
De breuken werden rechtgezet en in het gips gezet. Voordat ze met haar begonnen stond ik haar moed in te praten, plotseling ging bij mij het licht uit en stortte ik over haar heen in elkaar. Vorige week had ik al een waarschuwing gehad door middel van een enorme hippo aanval, dit keer kreeg ik niet eens de tijd om op tijd wat zoetigheid te nemen. Oorzaak van deze suikeraanval, door alle consternatie, en niet op tijd eten, en dat werd afgestraft.
Affijn, ik weer op de been en Irma in paniek, dat zal wel geholpen hebben om iets minder aandacht voor de pijn te hebben tijdens het rechtzetten van haar pols.
Uiteindelijk, na 5 uur in het ziekenhuis doorgebracht te hebben kwam het op betalen aan en tot mijn verrassing was ik maar 108 SD kwijt, omgerekent circa 68 Euro! Kom daar maar eens om in Nederland!!
Helaas is het zo dat zij binnen een week terug moet naar het ziekenhuis voor controle of alles nog goed gaat.
We hebben nog even overwogen om in Kuala Lumpur naar een ziekenhuis voor controle te gaan, maar die hebben geen foto's en dossier, en tevens loop je grote kans dat ze de behandeling niet willen overnemen van een ander ziekenhuis.
Dus hebben wij maar besloten in Singapore te blijven bij onze vriend in huis, en als alles goed is bevonden tijdens de controle, dan maar volgende week vrijdag naar KL te vliegen en dan die zondag gewoon door te vliegen naar Langkawi. Het plan om die week in KL naar het archief te gaan is in de prullebak beland.
Vanmorgen zijn we door het ziekenhuis gebeld dat de afspraak op volgende week donderdag staat, misschien kunnen we dat nog proberen te vervroegen. We zijn hardstikke blij dat onze vrienden ons zo geholpen
hebben in het ziekenhuis en in de vervolgacties.
Vandaag even bijkomen van de commotie en kijken of Irma veel last heft van haar pols, als het even kan willen we toch nog wat ondernemen in Singapore, we zijn er nu toch en je moet er maar het beste van maken.
Vanavond hebben we een diner met onze vrienden en andere penvrienden in Singapore in een chique tent.
Te vermelden is nog dat ik wel email kan ontvangen maar niet verzenden, heel apart. Ik ben nog aan het uitzoeken hoe dit kan, want afgelopen maandag heb ik nog via mijn eigen laptop het eerste verslag kunnen schrijven. Nu gebruik ik de PC van mijn gastheer.
Als er wat te melden is kom ik weer in de lucht.


  • 11 September 2014 - 14:16

    Tineke:

    Hoi!
    Wat een tegenslag hebben jullie meteen al.Hopelijk vertaalt zich dat niet in hoe de rest van jullie vakantie gaat verlopen. Zet Irma maar flink aan de paracetamol als ze last heeft. Daar mag je er de nodige van innemen op een dag zonder dat je de kans loopt dat je maag er van aan de rel gaat. Jammer dat jullie nu plaatsgebonden zijn. Maar ik ga er vanuit dat er genoeg te beleven valt in Singapore, en dat jullie je dus niet hoeven te vervelen. Ik heb ons, zoals je voorstelde, aangemeld voor de mailinglijst. Hopelijk gaat het nu goedkomen met het mailverkeer. Doe Irma de groetjes en geef haar een dikke kus van ons. We wensen jullie een heel plezierig verblijf bij jullie vrienden. Maak er maar iets moois van.

  • 13 September 2014 - 02:03

    Coby:

    Hoi Irma en Herman,

    wat een vervelend begin.Ik hoop dat het met de pijn meevalt en de rest van de reis beter verloopt.
    hartelijke groet Coby

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Herman

Actief sinds 05 Juli 2011
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 28562

Voorgaande reizen:

02 September 2019 - 24 September 2019

Singapore-Kuala Lumpur-Malakka

07 September 2014 - 27 September 2014

Singapore-Kuala Lumpur-Langkawi

04 September 2011 - 26 September 2011

Rondreis Bali-Lombok

Landen bezocht: