Dag 1-2, Amsterdam – Singapore, en onze 1e dag i - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Herman Oomen - WaarBenJij.nu Dag 1-2, Amsterdam – Singapore, en onze 1e dag i - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Herman Oomen - WaarBenJij.nu

Dag 1-2, Amsterdam – Singapore, en onze 1e dag i

Blijf op de hoogte en volg Herman

08 September 2014 | Singapore, Singapore

Johan was zo vriendelijk om ons naar Schiphol te brengen, waarvoor nogmaals onze dank.
Omdat we via het internet waren ingecheckt konden we onze koffers meteen afgeven en eerst een bakkie doen in het restaurant. Daarna door de douane via zelfservice, en even door het belastingvrije koopparadijs gebanjerd. Nou voor de koopjes hoef je het nog steeds niet te doen, dus maar onze ziel in lijdzaamheid gedragen bij de vertrekgate totdat we konden inboeken en naar het vliegtuig.
Tijdens de vlucht bleek dat de vliegroute was aangepast en nu door Wit-Rusland ging, boven Oekraïne langs, en dan via de golf van Bengalen naar Singapore.
Eerst leek het een rustige vlucht te worden maar vanaf de golf van Bengalen werd het toch nog een beetje ruig. Maar we zijn veilig aangekomen.
Op het vliegveld stond onze vriend Cedric en zijn vriend al te wachten en de begroeting was allerhartelijkst, ondanks dat we elkaar alleen maar van internet kennen.
Bij hen thuis in zijn riante woning werd de persoonlijke kennismaking verder uitgediept en het klikte meteen.
Na een ontbijtje werd besloten om naar de Chinese wijk te gaan, en meteen te wennen aan het openbare vervoer in Singapore. Ook hier hebben ze een soort OV kaart, wij kregen er ieder een te leen van hem.
Eerst met de bus naar de Chinese wijk waar ze dit jaar weer een of ander Chinees feest vieren. Dat was niet erg ingewikkeld, maar zal het ongetwijfeld wel weer worden als je terug moet.
Daar door alle drukke straatjes lopen en kijken wat er te koop is, maar de hitte begon al aardig in de benen te zakken. Normaal heb ik er geen last van, 3 jaar terug hebben we ook 48 uur achter elkaar in de weer geweest, maar nu begint de leeftijd toch wel te tellen!
Dus maar een Hawker ( een soort goedkoop eetparadijs met heel veel standjes die allemaal hetzelfde of iets anders verkopen, voor mensen die van Chinees houden) gezocht, en daar rijst met kip gegeten (de foto laat maar een gedeelte zien, het is ongeveer zo groot als een voetbalveld).
Nou is kip door een Chinees klaargemaakt bij mij bij voorbaat al verdacht, omdat ze de vreemde gewoonte hebben om het vlees met beenderen en al te choppen, wat een hoop uitzoekerij veroorzaakt, voordat je het vlees een beetje fatsoenlijk kan eten zonder ten onder te gaan aan een kippebeentje in je strot! Het smaakte wel, dat moet ik toegeven.
Vervolgens werd toch nog besloten om vandaag maar naar de Arabische wijk te gaan, in plaats van morgen, we waren toch in de buurt.
Dus werd voor gedaan hoe je bestemmingen kan bereiken met de MRT, de Metro in Singapore.
Nou heb ik 3 jaar terug al een traumatische ervaring opgedaan met dit vervoermiddel, ik snapte toen al niet hoe je van de ene Metro overstapt op de andere , omdat de logica hierin ver te zoeken is.
Nou, vandaag deden we dat nog eens dunnetjes over, en weer snapte ik er niets van hoe je dat uitvogelt. Ik zal er wel te stom voor zijn. Als ik het alleen had moeten doen dan had ik overal terecht gekomen, maar niet bij het metrostation bij de Arabische wijk! Dat gaat nog wat worden als we enige dagen op onszelf moeten reizen in Singapore, want Cedric moet nog enige dagen werken.
Maar goed, de Arabische wijk stelt qua grote niet veel meer voor, maar vergeleken met de Chinese wijk is hij wel een stuk gezelliger. Leuke oude huisjes en een prachtige Moskee, de Sultan Moskee.
Na een rondje door de straten te hebben gelopen en mooie foto’s gemaakt te hebben besloten we het hier maar bij te laten voor vandaag, Zowel Irma als ik liepen nu toch echt op onze laatste benen.
Met de taxi naar huis, en nu bezig deze blog te schrijven, ander vergeet ik de helft. Ik word toch ook een dagje ouder.
Leuke dag gehad, en morgen zien we verder, dan is Cedric nog een dag voor ons beschikbaar.

• 08 September 2014 - 12:06

Inge:

Mooi dat jullie goed zijn aangekomen. Chris en ik hebben jullie vlucht 'live' via een tracker gevolgd. Want ondanks dat er keurig werd omgevlogen, hadden we toch de bibbers. Van de week maar eens kijken voor een nieuw zeiltje voor in Chris kamer, want die is versleten door het ijsberen.... hahaha

• 11 September 2014 - 14:25

Tineke:

Hoi!
    De eerste dag zit erop! Leuk verslag, mooie foto's. Alles ziet er kleurrijk uit met de nodige tegenstellingen. (moderne en traditionele bouw door elkaar heen) Het eten ziet er ook erg smakelijk uit. En dan smaakt het ook nog lekker!! Een botje hier en daar moet je dan maar op de koop toe nemen. We kijken vol verwachting uit naar het volgende verslag.